Gildia PirateS na MuN.O.D.
Gildia PirateS na MuN.O.D.
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Gildia PirateS na MuN.O.D. Strona Główna
->
Gry
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Handel Gildi
----------------
Sell :D
Buy :D
O Gildi..
----------------
O Nas
Sluby w Gildi
Czarna Lista
Download
----------------
Patche
Clienty
i inne
Takie pierdułki :))
----------------
Muza
Gry
Filmy
screeny
Piszcie co chcecie
O MuGlobal :D
----------------
Postacie
Itemki
Chaos Machine
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Fear
Wysłany: Czw 23:49, 01 Mar 2007
Temat postu:
A co widziales?
bason
Wysłany: Sob 20:22, 17 Lut 2007
Temat postu:
no wiesz... wszystko mozliwe
2 metrowe kutasy
Fear
Wysłany: Sob 13:52, 09 Gru 2006
Temat postu: Re: Gothic
bason napisał:
Jego wielkim problemem byli orkowie którzy najeżdżali na ziemie ludzi,
grabili i mordowali
uff, cale szczescie, ze nie gwalcili
bason
Wysłany: Sob 12:15, 02 Wrz 2006
Temat postu:
hehe
ZygA
Wysłany: Sob 9:52, 02 Wrz 2006
Temat postu:
ja wole gothica 2 z kodami:Palbo 1
ale z kodami:P
bason
Wysłany: Nie 12:22, 27 Sie 2006
Temat postu:
hehe ja tam wole bez kodow!!
*Gabi*
Wysłany: Nie 11:38, 27 Sie 2006
Temat postu:
Jusus duzo sie rozpisales.
*Gabi*
Wysłany: Sob 22:43, 26 Sie 2006
Temat postu:
Gothic 2 !! Fajne to jest ale tylko z kodami
wozniaq
Wysłany: Pią 17:46, 25 Sie 2006
Temat postu:
CDaction czy Play?
troche tego jest tak wiec dam ci pochwałe... shit nie da sie
bo to fora.pl !!!
bason
Wysłany: Pią 11:00, 25 Sie 2006
Temat postu:
ale sie na kopiowalem
nie chcialo mi sie samemu pisac
bason
Wysłany: Czw 16:36, 24 Sie 2006
Temat postu: Gothic
Dawno, dawno temu w pewnym królestwie rządził sobie pewien król imieniem Rhobar. Rhobar był bardzo mądrym i sprawiedliwym władcą. Potrafił porazić sobie z każdymi problemami dotyczącymi królestwa oprócz jednego. Jego wielkim problemem byli orkowie którzy najeżdżali na ziemie ludzi, grabili i mordowali, co się dało. W tej sytuacji król nakazał pełną mobilizację wojska. Niestety Rhobar potrzebował rudy, z której można wykuwać broń, tarcze oraz pancerze, ale nie takiej zwykłej rudy, lecz magicznej. Dlatego każdy przestępca był wysyłany do "Górniczej Doliny", aby wydobywać "magiczną rudę". Król chcąc uniemożliwić bandytą ucieczkę nakazał dwunastu magom, aby stworzyli magiczną powłokę na kopalnią rudy. Niestety coś się magom nie udało i cała "Górnicza Dolina" stała się wielkim więzieniem. Skazani więźniowie szybo to wykorzystali i pozabijali żołnierzy króla. Lecz pewnego dnia nowy więzień zostaje wrzucony do koloni, aby pracować na rzecz króla Rhobara. Tym więźniem jesteś oczywiście TY.
Tak można przedstawić w skrócie fabułę gry, która jest coraz ciekawsza. Nie wiadomo jak się nazywasz, za co zostałeś skazany, niewiadomo o tobie dosłownie nic i dlatego myślę, że to nadaje grze większego klimatu. Każdy gracz może się utożsamić z głównym bohaterem gry. Gothic jest grą RPG z elementami zręcznościowymi. Dużą zaletą gry jest również nieliniowość. Możemy podążać jedną z trzech ścieżek, jakie dla nas przygotowali autorzy. Mianowicie na samym początku musimy przyłączyć się do jednego z trzech obozów, które zostały utworzone w "Górskiej Dolinie". Każdy z obozów wygląda inaczej i każdym czeka nas coś innego. Najłatwiej się gra jako Cień w Starym Obozie, nieco trudniej jest w Nowym Obozie, a najtrudniej jest grę ukończyć jako Nowicjusz w Obozie Sekty. Każdy z obozów znajduje się w zupełnie różnych miejscach. To znaczy Stary Obów jest to zamek, w którym mieszkali rycerze królewscy i znajduje się w centrum, NowyObóz został założony w wielkiej pieczarze na zachodzie przez jednego z rycerzy króla, który podstępnie został skazany i wrzucony do kolonii zaś Obóz Sekty znajduje się na bagnach na wschodzie. Jak widać każdy z obozów charakteryzuje się czymś innym. Ludzie z Nowego Obozu wydobywają rudę dla króla, a w zamian dostają od Rhobara, co tylko sobie zapragną, Nowy Obóz również wydobywa rudę, ale po to, aby uwolnić się z koloni. Natomiast świry z sekty modlą się do swojego boga i wieżą, iż ich uwolni. Wybór należy do Ciebie, do którego obozu przystąpisz, ale wiedz, że nie jest to takie proste. Musisz sobie zyskać szacunek każdego z obozów.
Nasz bohater ma tylko trzy cechy takie jak siła, zręczność i mana. Pewnie każdy miłośnik RPG jest niezadowolony z takiego rozwiązania. Nawet nie ma za wielu umiejętności do nauczenia, zaledwie skradanie, kradzież kieszonkowa, akrobatyka, otwieranie zamków. Nie jest tego za dużo, ale po pewnym czasie można się przyzwyczaić. Gdy po raz pierwszy zagrałem w Gothica nie mogłem oswoić się ze sterowaniem, uważałem, że jest beznadziejne, ale po kilku minutach grania przywykłem do sterowania i nie wyobrażam sobie grać inaczej.
Jak w każdym RPG jednym z najważniejszych rzeczy jest walka. Do dyspozycji masz miecze, łuki i kusze. Miecze dzielą się na jednoręczne i dwuręczne, co nie znaczy, że dwuręczne są lepsze. Broń jednoręczna wymaga mniej siły i jest szybsza, a dwuręczna zadaje większe obrażenia, lecz jest wolniejsza i wymaga dużo siły. Łuk jest bronią na dystans i jest bardzo śmiercionośny na początku gry, później łuk wymieniamy na kuszę, która jest lepsza. Każda broń cechuje się innymi obrażeniami (większymi lub mniejszymi) i wymaganą siłą oczywiście broń, która zadaję więcej obrażeń wymaga więcej siły albo zręczności (obie te cechy można zwiększyć udając się do jakiegoś nauczyciela, który pomoże nam zwiększyć naszą siłę czy zręczność).
Wybór broni w Gothicu jest ogromny, czego nie można powiedzieć o ilości pancerzy, które można policzyć na palcach obu rąk. Walka jest bardzo efektowna oraz mordercza i dostarcza wielu emocji. Autorzy zadbali także, aby liczba potworów do pokonania nie była zbyt mała. Czy im się to udało przekonajcie się sami.
Potwory szwędające się po koloni to: ścierwojady, kretoszczury, topielce, gobliny, wilki, pełzacze, zębacze, kąsacze, chrząszcze, cieniostwóry, szkielety, demony, brzytwy, trolle, krwiopijce, węże błotne, jaszczury, orkowe psy, orki, zombi, harpie, ożywięcy i golemy. Oczywiście niektóre potwory są w różnych odmianach. Każdy potwór charakteryzuje się czymś innym oraz każdy występuje na określonym obszarze np. topielce zamieszkują tereny przybrzeżne, pełzacze natomiast zamieszkują jaskinie. Za każdego potwora albo wykonane zadanie dostajemy punkty doświadczenia i awansujemy na wyższe poziomy. Za każdy poziom dostajemy 10 punktów nauki, które możemy wydać. Tu nie ma określonej profesji naszego bohatera możemy być tu tylko wojownikiem lub magiem (albo oboma na raz). Grafika nie jest perfekcyjna, na wielki plus można zaliczyć warunki atmosferyczne i wygląd nieba. Muzyka i dźwięk stoją na przyzwoitym poziomie.
Plusem gry jest również jej cenę, bowiem wynosi ona około 20 złotych i dlatego każdy fan tego typu gier powinien w nią zagrać lub chociaż zobaczyć. Gra bardzo wciąga, a to za sprawą fantastycznej fabuły, która jest chyba najważniejsza w RPGach. Polecam tę grę każdemu miłośnikowi tego gatunku jak i jego przeciwnika.
Plusy:
+ duży wspaniały świat
+ fantastyczna i wciągająca fabuła
+ klimat
+ jest to przełom w gatunku RPG
Minusy:
- grafika nie powala na kolana
- muzyka momentami nuży
- drobne błędy
Ocena ogólna: 9/10
Gothic
Wydawca polski: CD Projekt
Data wydania polskiego: 3/2002
Data wydania oryginału: 3/2002
Tryb gry: single player
Dostępna platforma: PC
Systemy operacyjne: Windows 98, Windows ME, Windows 2000, Windows XP
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin